september

WOORDJE VAN DE GROEPSLEIDING

Dag vrienden van de beste scouts van het land,

Hebben jullie er ook al zo veel zin in als wij? Wij kijken er in ieder geval al naar uit om er samen met jullie weer een topjaar van te maken. Samen met de leidingsploeg, de leden, de scoutsouders, de vzw en iedereen die iets met onze scouts te maken heeft gaan we er weer volledig voor gaan.

Als ik aan het komend scoutsjaar denk, zie ik de glimlach op iedereen zijn gezicht al voor me:

Een kapoen wiens ogen blinken wanneer hij hand in hand naar de lokalen wandeld.

Een kawel die niets liever doet dan kampen bouwen en rondlopen met al zijn vriendjes.

Een jonggiver die al van in het begin van de week aan het uitkijken is naar wat ze nu weer met de leiding gaan uithalen.

Een giver die altijd uitkijkt naar zondag om die ene giver weer te zien stralen.

En een leider die na een voldane zondagnamiddag ravotten met zijn leden, neerploft in het leidingslokaal en met zijn vrienden geniet van een scoutscolaatje.

Zo veel mensen samen vraagt natuurlijk om veel organisatorisch werk. Een taak dat niet mogelijk is met ons 2. Daarom worden we dit jaar bijgestaan door 3 adjuncten. De eerste van de drie is, de al bij iedereen bekende Jolan. Jolan is toe aan zijn zesde jaar leiding en zal voor het derde jaar op rij de financiële kant van het scoutsgebeuren op zich nemen. Alle vragen met betrekking tot geld mogen dus aan hem gesteld worden. (contactgegevens zijn achteraan in het maandblad te vinden) Spijtig genoeg is de tijd gekomen om afscheid te nemen van Ruben, die de afgelopen jaren de communicatie en administratie verzorgde. Zijn afscheid wordt opgevangen door 2 nieuwe gezichten in de groepsleidingsploeg, Jasper Schrijvers en Febe Cornelis. Zij zullen alles wat met administratie te maken heeft op hen nemen. Febe gaat zich voornamelijk bezig houden met de inschrijvingen, medische fiches en terugbetaling van de kampen. Het winkeltje aan de Bosstraat zal gerund worden door Jasper net als de verzekeringen en belastingen. 

Verder zouden wij jullie graag uitnodigen op ons inschrijvingsmoment tijdens de steenwegfeesten op 12 september van 13u tot 18u. Kom zeker even dag zeggen! Naast onze infostand met inschrijvingen zorgen wij ook voor een kleine versnapering en een fris drankje. Ook is dit het ideale moment om onze leiding al een beetje beter te leren kennen, want er zijn dit jaar veel nieuwe gezichten in de leidingsploeg te bespeuren. Moest je er dan niet geraken, dan kan je je nog steeds later inschrijven. Dit is mogelijk op de eerste 4 zondagen van het scoutsjaar, telkens van 13u30 tot 14u. Verder in het maandblad is er nog meer informatie omtrent de inschrijvingen te vinden.

Op 20 september vliegen we er dan echt in met onze startvergadering. Deze zal dit jaar iets anders verlopen dan andere jaren… Wij nodigen jullie graag uit voor een receptie aan de lokalen waar we samen een glaasje kunnen drinken op de start van het nieuwe scoutsjaar. Deze receptie zal aanvangen om 13u. Met deze receptie willen we het scoutsjaar feestelijk inzetten en onze deuren openen om te laten zien hoe onze verbouwingen vorderen en dit zowel aan de ouders als aan Stad Leuven, zij die ons van subsidies voorzien zodat we deze werken kunnen uitvoeren. We zouden graag iedereen (ouders en leden) op tijd verwelkomen aan onze lokalen omdat er ook een heuse groepsfoto zal genomen worden. De uitnidiging is verder in het maandblad te vinden. Na deze receptie is het tijd voor de traditionele overgang zoals ieder jaar, met een heuse sjorconstructie waar we ons heel de zondag op zullen amuseren. De groepsopening zal door de receptie plaatsvinden aan de lokalen, en deze start om 14u. Er is een kans dat jullie vuil en nat gaan worden dus het is misschien handig om wat reserve kleren en een handdoek mee te brengen. Deze leuke vergadering is om 17u gedaan voor onze kapoenen en kawellen. Zij worden op dit uur ook opgehaald aan het speeltuintje aan de Bosstraat. De jonggivers en givers hebben het geluk nog een half uurtje langer te kunnen genieten van het scoutsplezier. Zij zullen om 17u30 zelf huiswaarts keren met de fiets.

Na al dit leuke nieuws hebben we nog een minder leuke mededeling. Het mama weekend dat jaarlijks georganiseerd wordt door een paar mama's zal dit jaar toch niet kunnen doorgaan. Een van de stuwende krachten achter dit project is na een zwaar ongeluk in het ziekenhuis beland en zal tegen het weekend niet in staat zijn om eraan deel te nemen. De rest van de organiserende mama's zag het dan ook niet zitten om het weekend zo door te laten gaan. Het inschrijvingsgeld zal dan ook zonder enig probleem worden teruggestort.

Nog wat praktische info (tenzij anders gecommuniceerd in het maandblad):

  • Leden (behalve kapoenen) worden telkens verwacht in uniform (hemd met jaarteken, das).
  • Kapoenen en kawellen verzamelen telkens aan het speeltuintje van de Bosstraat om 14u en worden daar op tijd terug opgehaald om 17u. Jonggivers en givers spreken af aan de lokalen om 14u en vertrekken van daaruit terug naar huis om 17.30u.
  • Uitzondering: elke eerste zondag van de maand is het groepsopening waarbij ALLE leden tegen 14u verzamelen aan het speeltuintje.

Samen met jullie allemaal gaan we er een scoutastisch jaar van maken waarbij vertrouwen, vriendschap en plezier centraal staan.

Tot binnenkort!

Saar en Charlotte

PS: Als je ons wilt bereiken kan je altijd een mailtje sturen naar grlduo@damiaanscouts.be. Dan komt je direct bij ons beide uit.