Sept - Okt - Nov 2024

Gegroet leden, ouders en vrienden van de Damiaanscouts,

Afgelopen scoutsjaar was weer eentje vol plezier. De kampen in juli maakten het helemaal af! Graag bedanken wij alle leiding en leden om deze mooie herinneringen mogelijk te maken. Ook de ouders bedanken we graag voor het vertrouwen in ons. Ook dit jaar mogen we opnieuw rekenen op het enthousiasme van een hele leidingsploeg! En we zwaaien enkele leiding uit. Graag geven we een speciaal bedankje aan Ward, die als groepsleiding de leidingsploeg mee ondersteunde.

Wij, de groepsleiding, zijn vanaf dit jaar weer met z’n vieren! Voor administratie kan je steeds bij Roos terecht. Jasper controleert de financiën van de scouts. Nathalie houdt jullie op de hoogte via alle communicatiekanalen en Mathias verzorgt de interne werking. Samen met onze voltallige leidingsploeg gaan we voor een jaar vol fijne scoutsmomenten!

Bij zo’n jaar hoort natuurlijk ook een nieuw jaarthema. Elke week beleven we in onze scoutsgroep kleine en grote avonturen. Dit jaar gaan we met het thema “Onderweg opgestoken” dieper in op de kern van scouting: leren door te doen. Bij de scouts groeien we al spelend, met vallen en opstaan. Van spelen tot kamperen, onze activiteiten zitten vol leerkansen.

Een ander nieuwtje dit jaar: de papieren Damianer is optioneel! Je zag het misschien al bij de inschrijving van je kind: er is een nieuwe lijn bijgekomen op de groepsadministratie. Indien je ‘GEEN papieren Damianer meer ontvangen’ aanvinkt, zullen alle volgende maandbladen niet meer in je brievenbus belanden. Als je meerdere kinderen hebt, kan je deze optie per kind aanpassen. De digitale Damianer is steeds beschikbaar op onze website (https://damiaanscouts.be/de-damianer). Aangezien dit helemaal nieuw is voor ons, kan het gebeuren dat hier een foutje in sluipt. Laat het ons zeker weten als iets zou misgelopen zijn!

Als laatste geven we nog graag mee dat we een kalender op onze website hebben staan. Hier kan je veel belangrijke data terugvinden zoals weekends, afwijkende uren en kampen. De kalender is dus een handig hulpmiddel voor de planning, maar houd er rekening mee dat aanpassingen soms nog mogelijk zijn. We proberen deze dan tijdig te veranderen. De belangrijkste data voor dit scoutsjaar lijsten we hier nog eens op:

• 18 oktober: Dag van de jeugdbeweging: ga in hemd naar school!
  • Vrijdag 25 oktober: avondactiviteit (kapoen: pizza-avond; kawel: filmavond; jonggiver: zombiespel; givers: givriezel voorbereiden)
  • 2 november: Givriezel: De givers organiseren een heuse griezeltocht voor jong en oud. Komen jullie ook mee bibberen en beven? Meer informatie over het evenement zal nog doorgestuurd worden via mail en via de pagina van Damiaanscouts op facebook! De opbrengst van givriezel gaat integraal naar het buitenlands kamp van de givers.
  • 8 december: schaatsen
  • 28 december: Wilsele Winterland

2025

• 5 januari: sterzingen
  • 25 tem 26 januari: Spaghettiweekend
  • 22 februari: Jinquiz
  • 14 maart: kinderparty
  • 15 maart: WOF
  • 12 april: Zomerbar (evenement Givers en Jin)
  • 20 april: paasvergadering
  • 10 mei: Groepsdag
  • 28 en 29 juni: Dottekes Kermis

Als jullie nog extra info zouden zoeken, is die normaal te vinden op onze website: www.damiaanscouts.be. Indien er nog vragen zijn, laat ze ons gerust weten via groepsleiding@damiaanscouts.be!

Stevige linker,

Roos, Mathias, Jasper en Nathalie

SAVE THE DATE

DAMIAANDROPPING

ZATERDAG 16 NOVEMBER 2024

Beste ouders, vrienden,

Omdat Scouts voor jullie iets meer mag en kan zijn dan de kinderen komen afzetten op zondagnamiddag of een spaghetti komen eten, presenteren de Damiaanscouts en de WOF crew de oerklassieker onder de scoutsactiviteiten: een dropping MAAR ditmaal voor ouders.

Ben jij klaar voor een nacht vol spanning, avontuur en verrassingen?

Wat kan je verwachten?
De dropping is meer dan alleen een uitdaging – het is avontuur! Trek je wandelschoenen aan, bereid je voor om onbekende paden te verkennen, te navigeren door het nachtelijke landschappen en opdrachten uit te voeren. Of je nu een doorwinterde scout bent of gewoon op zoek naar iets nieuws, het is hoe dan ook de kans om een onvergetelijke ervaring te beleven.

Programma & Details:
📅 Datum: 16 november 2024
🕖 Tijd: start in de  vroege avond
📍 Locatie: top secret

Waarom meedoen?

• Spanning & Sensatie: Geniet van de thrill van een nachtelijke tocht met verrassingen om elke hoek.
  • Teamwork: Werk samen met een team om opdrachten goed uit te voeren.
  • Nieuwe vrienden: Ontmoet andere avonturiers en maak nieuwe vrienden in een gezellige en uitdagende omgeving.
  • Onvergetelijke herinneringen: Herinneringen die we samen nog jaren met plezier zullen ophalen.

Mis deze kans niet om deel uit te maken van een onvergetelijk avontuur!
Schrijf je snel in en maak je klaar voor een nacht vol plezier!

Inschrijven & Meer Info:
Schrijf je in via wof@wilseleonfire.be. Heb je vragen? Stuur ons gerust een bericht!

We kijken ernaar uit jullie te mogen verwelkomen

#Damiaanscouts #WOF #Dropping #Avontuur #Teamspirit #Nachtavontuur