vzw Damiaanscouts Wilsele-Putkapel

De vzw Damiaanscouts Wilsele-Putkapel werd op 14 juni 1962 opgericht door 11 mannen uit Wilsele en Holsbeek met een hart voor onze scoutsgroep onder de naam vzw Damiaanscoutsgroep Wilsele-Putkapel (D.S.W.P.), waarvan de statuten in het Staatsblad werden gepubliceerd op 23 augustus 1962. De vzw is de eigenaar en beheerder van onze scoutslokalen en terreinen. Deze bende enthousiastelingen, samengesteld uit (groeps)leiding uit heden en verleden, ouders en sympathisanten, zorgen ervoor dat alles wettelijk in orde is en dat we veilige en (meer dan) degelijke lokalen hebben. De vzw staat ook in voor de verhuur van onze lokalen en de aankoop van groepsmateriaal.

Om dit alles te verwezenlijken zijn er inkomsten nodig. Deze komen niet uit lidgelden, want het lidmaatschap van de vzw is volledig gratis. Door de verhuur van onze lokalen en de organisatie van het mosselfestijn Dottekes Kermis bekomt de vzw wat nodig is om onze lokalen in orde te houden. Sinds 2016 valt ook de organisatie van Wilsele on Fire onder de vzw, in een aparte werkgroep. In 2021 sloot ook de toen net opgerichte oud-leidingsvereniging Anciens Damiens zich aan bij de vzw, om juridisch-technische redenen, maar met behoud van een autonome werking.

De Algemene Vergadering van de vzw komt - onder normale omstandigheden - maandelijks samen op de eerste maandag van elke maand in de scoutslokalen (Berghoekstraat 15, Wilsele), om 20u.

Als je contact wil opnemen met de Raad van Bestuur van de vzw kan dat via rvb@damiaanscouts.be. Personen met interesse om lid te worden mogen zich ook altijd melden!

Raad van Bestuur (2019-2022):

foto van Damiaanscouts.

Groepsfoto na de jaarlijkse statutaire algemene vergadering van 2019.

foto van Ruben Geleyns.

Groepsfoto na de jaarlijkse statutaire algemene vergadering van 2018.

Groepsfoto na de jaarlijkse statutaire algemene vergadering van 2017.

foto van Ruben Geleyns.

Groepsfoto na de jaarlijkse statutaire algemene vergadering van 2016.