Inschrijven?

INSCHRIJVEN 2023-2024

Data: Huidige leden, en gezinsgenoten, vanaf 1/09! Nieuwe leden vanaf 08/09!

Lid worden van onze scoutsgroep? Hoe doe ik dat?

Vanaf het eerste leerjaar kan men lid worden in een scoutsgroep.

• Als je een bestaand lid inschrijft gelieve naar de groepsadministratie te gaan, bij het profiel van je zoon/dochter ingeschreven aan te duiden en dan de volgende stappen te ondernemen.
  • Wil je een nieuw kind inschrijven ga dan naar Lid aanvragen op de site en vul daar de gegevens in met als opmerking wie de broer/zus is. Nadat ze zijn ingeschreven, krijgen ze in de loop van het scoutsjaar hun lidnummer zodat ook zij hun account kunnen bewerken.

Je inschrijving is pas compleet als het lidgeld (65 euro) is overgeschreven naar de scoutsrekening ( BE13 7344 1005 1139). Vergeet bij de overschrijving zeker niet de mededeling ''voornaam lid + naam lid + tak'' te vermelden zodat wij weten voor welk kind de overschrijving bedoeld is. Dus bijvoorbeeld: ''Maarten van Staeyen Kapoen''.

Om de gezinnen die ons inschrijvingsgeld minder gemakkelijk kunnen betalen, wordt er Scouting op maat voorzien. Daarbij wordt 1/3 betaald door de ouders, 1/3 door Scouts en Gidsen Vlaanderen, en de rest door de groepskas. Dit kan bij de inschrijvingsaanvraag aangeduid worden, maar kan later alsnog aangepast worden op de groepsadministratie zelf.

Nog wat praktische informatie over onze scoutswerking

Het is scouts op zondag. Voor kapoenen (1e-2e leerjaar) en kawellen (3e, 4e, 5e leerjaar) is dit van 14u tot 17u. Afspreken en verzamelen doen we aan het speeltuintje in de bosstraat. Dit is tegenover de basisschool en naast het rusthuis. De scouts zelf ligt een beetje achterin tussen de velden (scouts- en gidsenpad 1, 3012 Wilsele) maar de leiding zal de kinderen altijd begeleiden naar onze scoutslokalen en op het einde terug naar het speeltuintje, waar de ouders hun kinderen moeten ophalen. Dit is in de meeste gevallen zo. Uren en afspreekplaats kunnen soms anders zijn, bijvoorbeeld als we eens een zondag naar het bos gaan. Dit wordt altijd goed op voorhand meegedeeld aan de ouders. Jonggivers (6e leerjaar, 1e en 2e middelbaar) en givers (3e, 4e en 5e middelbaar) hebben scouts van 14u tot 17u30 en worden verwacht met de fiets naar de lokalen te komen. Ook hier worden afwijkende uren en plaats op voorhand gemeld. De eerste zondag van de maand is het groepsopening en dan openen alle takken samen aan het speeltuintje in de bosstraat.

Indien u nog vragen heeft, kan u deze altijd stellen door te mailen naar administratie@damiaanscouts.be.