Kapoenen

Liefste kapoenen,

We beginnen al aan de koude wintermaanden december en januari! Ook in deze koude, maar feestelijke maanden heeft de kapoenenleiding een hele reeks spetterende activiteiten voor jullie klaarstaan. Ontdek hieronder wat wij allemaal voor jullie in petto hebben!

Op zondag 4/12 verwelkomen we niemand minder dan Sinterklaas ! De lieve Sint komt met zijn Pieten langs de scoutslokalen om de verrukkelijkste lekkernijen uit te delen aan de brave kinderen van de Damiaanscouts. Jullie worden verwacht om 14 uur aan het speeltuintje van de Bosstraat . Na een goedgevuld buikje vol marsepein en speculaas mogen jullie opgehaald worden om 17 uur aan het speeltuintje van de Bosstraat.

Op zondag 11/12 halen jullie best jullie warmste handschoenen, jas, muts en sjaal naa r boven, want wij gaan met de hele scouts schaatsen ! We verwachten jullie om 9:15 aan de schaatsbaan van Haasrode om de leukste schaatservaring van ons leven te hebben. Daar mogen de vermoeide schaatsers opnieuw om 12 uur opgehaald worden. Neem een genaamde enveloppe met 6 euro mee! Om de juiste schaatsen te vinden is het handig, als jullie ouders jullie schoenmaat op jullie hand schrijven.

Op zondag 18/12 komen we allemaal gezellig samen voor een heus kerstfeestje . Jullie mogen allemaal een cadeautje van maximum 5 euro meenemen om onder de kerstboom te leggen. Warme chocomelk zal in overvloed aanwezig zijn! We zien de knusse kerstelfkapoenen graag om 14 uur aan het speeltuintje van de Bosstraat . Om 17 uur mogen jullie opnieuw aan het speeltuintje van de Bosstraat opgehaald worden, nadat we de allerleukste kerstnamiddag beleefd hebben!

De twee volgende zondagen hebben we spijtig genoeg geen scoutsvergadering , want dan is het zowel Kerstmis (25/12) als Nieuwjaar (1/1). De kapoenenleiding wenst jullie allemaal een prettige kerst en een gelukkig Nieuwjaar! Wij hopen dat we jullie blije snoetjes ook in 2023 op zondag mogen verwelkomen.

Op zondag 8/1 zullen we allemaal samen gaan sterzingen , want we vieren dan het grote feest van Driekoningen. We doorkruisen Wilsele met een ster in onze hand en een mooi cape op onze rug. Jullie worden verwacht om 9 uur aan de kerk van Wilsele met jullie mooiste outfit aan. Nadien is er ook een heus pannenkoekenfestijn aan de lokalen voor de vermoeide zangers. Dus na een rond buikje vol pannenkoeken kunnen jullie opgehaald worden om 14 uur aan onze scoutslokalen.

Op zondag 15/1 toveren we alle gezelschapsspelen tot leven. Welke levende gezelschapsspelen zullen we allemaal spelen? Kom een kijkje nemen om 14 uur aan het speeltuintje van de Bosstraat . Na een vermoeiende namiddag vol vertier keren we om 17 uur weer naar huis. Jullie mogen dan aan het speeltuintje van de Bosstraat opgehaald worden

Op zondag 22/1 vindt de opening van het grote Theaterfestival van Wilsele plaats. Ter ere van dat grote Theaterfestival worden de kapoenen allemaal uitgenodigd om een productie van een befaamd theatergezelschap bij te wonen. Maar wie speelt er allemaal mee in dat theatergezelschap? En blijven de personages van het toneelstuk alleen maar op het podium staan of komen ze ook naast je zitten in de zaal? Dit toneelstuk lijkt precies wel vol magie te zitten. Het kapoenenpubliek mag zich verzamelen om 14 uur aan het speeltuintje van de Bosstraat voor een gezellige receptie die aan het toneelstuk voorafgaat. Na de voorstelling kunnen (hopelijk) alle kapoenen heelhuids naar huis vertrekken om 17 uur aan het speeltuintje van de Bosstraat .

Oh nee! Spijtig genoeg hebben we op zondag 29/1 geen vergadering . ‘Waarom?’ hoor ik je al vragen. Gelukkig hebben we een superlekker alternatief voor jullie in petto. Het is namelijk Spaghettiweekend van zaterdag 28/1 tot zondag 29/1 ! Hebben jullie al zin in een lekker bord spaghetti?

We zien jullie supergraag op zondag met blije snoetjes langskomen en weer vertrekken! Veel liefs van de kapoenenleiding, Kato, Cas, Jitse, Jonathan, Nathalie & Yannis