Kapoenen

Dag allerliefste kapoenen en ouders

Oktober en november zijn voorbij gevlogen, dus nu zijn we bij de frisse wintermaanden aanbeland. Gelukkig weerhoudt een beetje kou ons er niet van om weeral een aantal superleuke vergaderingen voor jullie te voorzien. 😊

Op zondag 3 december is het de Sinterklaasvergadering! We hebben de Sint uitgenodigd op de scouts, en hij brengt voor iedere kapoen die dit jaar braaf is geweest lekkere snoepjes mee. Maar dat zijn jullie allemaal geweest, toch?

Op zondag 10 december gaan we schaatsen! Verdere informatie volgt nog via mail, maar we kunnen alvast verklappen dat jullie om 9u15 worden verwacht aan de schaatsbaan van Haasrode, en dat jullie mama’s en papa’s mee aan groepstarief mogen komen schaatsen als ze willen. Kleed jullie goed warm aan en vergeet zeker geen handschoenen en een enveloppe met 6 euro met je naam erop geschreven mee te brengen.

Zondag 17 december houden we voor onze laatste vergadering van 2023 ons allereigen, superleuke kerstfeestje aan de lokalen! We maken er een vrolijke namiddag van, zodat we ’s avonds helemaal gelukkig van al die fijne kerstsfeer weer huiswaarts kunnen keren.

Zondag 24 december is het spijtig genoeg geen vergadering. We wensen jullie allemaal een heel fijne kerstavond en een al even fijne kerst!

Zaterdag 30 december is er vanaf 19u ons jaarlijkse Wilsele Winterland voor de ouders van de Damiaanscouts. Kom het scoutsjaar gezellig afsluiten aan onze jeneverbar op het kerkplein van Wilsele-Putkapel, samen met de andere scoutsouders en -sympathisanten. Tot dan!

Er is zondag 31 december ook geen vergadering, jammer maar helaas. Geniet van jullie Oudjaarsfeesten en weet dat de hele kapoenenleiding jullie allemaal een prachtig 2024 vol mooie herinneringen toewenst. We zien jullie graag vanaf volgende week (of volgend jaar 😉) terug om het nieuwe scoutsjaar al meteen geweldig in te zetten.

Zondag 7 januari gaan we met zijn allen samen sterzingen voor driekoningen. We verzamelen om 10u15 aan het kerkplein van Wilsele-Putkapel en zijn helemaal verkleed in driekoningen-outfit om zoals altijd geld in te zamelen voor een goed doel, en snoepjes voor onszelf. We sluiten af aan de lokalen met een lekkere pannenkoek en warme chocomelk. Vergeet geen zakje mee te nemen, zodat je je snoepjes mee naar huis kan nemen.

Op zondag 14 januari is onze eerste échte vergadering van het nieuwe jaar. We gaan voor een knallende start met onze superleuke toneelvergadering! Last van plankenkoorts of net een geboren acteur, iedereen is welkom om zich eens helemaal te laten gaan. Verkleed komen voor je rol betekent bonuspunten!

Op zaterdag 20 januari houden we een megagezellige filmavond om 18u aan onze lokalen! Om 20u mogen jullie ouders jullie weer op komen halen. Neem gerust jullie slaapzakken, dekentjes, kussens, en knuffels mee, want we maken er een heerlijk rustige, relaxte avond van. Het is dus zondag 21 januari ook geen vergadering, want wij hebben spijtig genoeg examens.

Het weekend van 27 en 28 januari organiseren we met de hele Damiaanscouts het befaamde spaghettiweekend in het gemeenschapscentrum te Wilsele. Kom gerust een bord van onze megalekkere spaghetti eten met jullie ouders. We hopen jullie daar allemaal te zien!

Zo, dat is dan onze planning voor december en januari. Wij als leiding hebben alvast super veel zin in het nieuwe scoutsjaar met jullie, de allerleukste leden die wij ons maar kunnen wensen voor 2024. We gaan er helemaal in vliegen om er nog een superleuk jaar van te maken en wensen jullie allemaal een prachtig jaar toe, vol mooie momenten en met niets dan geluk.

Tot snel en een dikke knuffel van jullie favoriete leidingsploeg 😉

Mauro, Evi, Lennerd, Mathias, Noor, Jonathan, Laura, Maarten, en Roos.

P.S.: We doen ook graag nog een warme oproep aan de ouders om op https://groepsadministratie.be de individuele steekkaarten van je kapoen in te vullen!