Givers

Hallo givers

Hopelijk zijn jullie allemaal klaar om er weer een spetterend jaar van te maken. Wij kijken er alvast hard naar uit!

Jullie krijgen binnenkort van ons een mail waarin er een uitnodiging komt te staan om de Whatsapp te joinen. Hierin zal veel gecommuniceerd worden. Dit zal info over de volgende vergadering, reminders en last minute zaken bevatten.

Officiële communicatie zal nog altijd verlopen via e-mail.

Tot binnenkort!

De giverleiding

Arne, Jules, Nils, Ward D., Ward W. en Wout

25/09: Ijsvogelspel

Bereid jullie voor op het doorkruisen van de Ijsvogelvallei en een zoektocht die door moeras en veld, over beek en weg leidt. Hopelijk weten jullie jullie padvindersinstinct aan te spreken, want het geografisch aspect van dit spel zal zorgen voor ware avonturen!  De eerste ‘echte’ vergadering zal op verplaatsing doorgaan, vergeet dus zeker niet met de fiets te komen!

2/10: Venture into the dungeons

Als je naar boven kijkt, zie je op een paar meter een grote toren van het verlaten kasteel. Plots voel je een kille en muffe tocht in je gezicht waaien. Geïnteresseerd draai je je hoofd naar de origine. Een vreemde en verlaten ingang wekt veel interesse op en lokt jullie naar binnen. Zo start jullie avontuur in de kerkers! Deze vergadering zal een heus bordspel gespeeld worden dat jullie doorheen de kerkers meeneemt. Het is ook de eerste vergadering van de maand wat betekent dat het groepsopening is en dus spreken we af om 14u aan de bosstraat.

9/10: Opruim WOF

Deze zondag is het een beetje een speciale vergadering. We worden namelijk verwacht om 14u aan de Bosstraat om mee de WOF op te ruimen. We weten het, dit is niet de meest sexy vergadering, maar de VZW die onze lokalen voorziet en onderhoudt verdient zeker onze inzet!

Vele handen maken licht werk dus hopelijk zijn we in groten getale aanwezig!

16/10: Conceptvergadering Givriezel

Vrienden, deze vergadering is van uiterst belang want hier leggen wij onze eerste handen aan onze griezeltocht! We denken de grote lijnen uit en schetsen de eerste concepten van de tocht. De opbrengst gaat naar jullie buitenlands kamp van volgend jaar dus jullie worden op deze en komende vergaderingen allemaal verwacht.

23/10 en daaropvolgende week: Voorbereiding Givriezel

Op deze vergadering bereiden we Givriezel finaal voor, we maken ook een weekplanning naar aanloop van zaterdag. De week die volgt zullen we namelijk de tocht afwerken. Met goede voorbereiding halen wij ongetwijfeld weer het hoge niveau van vorige jaren, we vliegen er dan ook met goede moed in!

29/10: Givriezel

Eindelijk is het zo ver! Eén van de evenementen waar onze givertak al lange tijd voor bekend staat: Givriezel! Verdere info over wanneer jullie zaterdag verwacht worden volgt in de WhatsApp, houd deze zeker in het oog!

6/11: Uitstap

Vrienden

Hopelijk zijn jullie klaar voor deze spetterende vergadering. We gaan namelijk naaaaaaar…. het kasteel van Horst. Jullie worden allemaal verwacht om 14u aan de Bosstraat met een fiets die perfect in orde is. Om 17u30 mogen jullie dan terug huiswaarts keren.

Tot dan!

11/11: Wapenstilstand

11 november 1918, exact 104 jaar geleden op een kille grauwe ochtend om 11u

betekende dit moment het einde van een gruwelijke Eerste Wereldoorlog uitgevochten hier in onze contreien. Omdat het zeer belangrijk is dat we dit herinneren en eren hebben wij de eer om de ceremonie bij te wonen. Wij spreken af om 10u45 op de nog te bepalen locatie.

13/11: Bosspel

Zondag 13 november, dat kan maar één ding betekenen... hoog tijd voor een bosspel!

Doe jij ook niks liever dan ravotten in de bossen met je vrienden/vriendinnen? Ben je niet bang van wat blaadjes of wat mos? Kom dan zeker om 14u naar de lokalen met de fiets. Tot dan!

Be there or be chiro! :)

18-20/11: Weekend

Het is tijd. Het eerste scoutsweekend komt eraan. Hou alvast deze data vrij zodat jullie allemaal aanwezig kunnen zijn. Hoe, wat en waar komen jullie allemaal te weten via mail.

Hopelijk zien we jullie dan!

27/11: Spel der Scouts en Gidsen

Kennen scoutstechnieken geen geheimen meer voor jouw of kan je juist wat opfrissing van je vaardigheden gebruiken? In beide gevallen moet je zondag zeker komen voor ons Spel der Scouts en Gidsen. Op zondag 20 november gaan we jullie namelijk alles aanleren over sjorren, vuur maken, overleven in het wild en nog veel meer... én dat alles terwijl we een bangelijk spel spelen! Zeker komen dus!