Kapoenen

25/09: World Kapoen Games

Op zondag 25/9 vinden de allereerste World Kapoen Games plaats. Maak jullie klaar voor de meest spannende wedstrijden van jullie leven. De strijd zal hard zijn, maar we bereiden jullie goed voor. Trek jullie sportschoenen maar aan voor deze spetterende show! We verwachten jullie om 14u aan het speeltuintje aan de Bosstraat. Jullie mogen om 17u aan het speeltuintje aan de Bosstraat terug opgehaald worden.

02/10: Maïsvergadering

Op zondag 2/10 trekken we met alle kapoenen het maïsveld in. De herfst komt eraan, dus we moeten de oogst beginnen eren. Ontdek op deze intrigerende vergadering een hele resem oogstrituelen. Fall is coming. We verwachten jullie om 14u aan het speeltuintje aan de Bosstraat voor de groepsopening. Jullie mogen om 17u aan het speeltuintje aan de Bosstraat terug opgehaald worden.

07/10: Kinderparty

Op vrijdag 7/10 komen we allemaal samen aan de GC De Bosstraat voor een geweldige Kinderparty, georganiseerd door de Jins van de Damiaanscouts. Trek jullie dansschoenen aan, want dit feestje wil je niet missen. Bovendien mogen jullie al jullie vrienden uitnodigen! We kunnen jullie nu ook al het thema verklappen: het Drakenslot. Gevaarlijke draken en gigantische kastelen staan jullie op te wachten!

16/10: Bigfootvergadering (bosspel)

OPROEP! Bigfoot is gespot op de Wijngaardberg te Wezemaal. We gaan allemaal op zoek naar dit natuurfenomeen op zondag 16/10. Waarom heeft hij zulke grote voeten? Waar heeft hij zich verstopt? Waarom heeft hij zich nu pas getoond? Het antwoord op die vragen komen we op deze zoektocht te weten. We verzamelen om 13u45 aan de voet van de Wijngaardberg aan de Aarschotsesteenweg 305. Jullie mogen daar opnieuw opgehaald worden om 17u.

23/10: Halloween

De magische krachten van het universum bevinden zich op zondag 23/10 op hun hoogtepunt. We kunnen wel al verklappen dat dit geen goede krachten zijn, maar duistere toverspreuken en energieën. Zou dit te maken hebben met Halloween? We verwachten jullie, de tovenaars van de Damiaanscouts, om 14u aan het speeltuintje aan de Bosstraat. De volleerde magiërs mogen om 17u aan het speeltuintje aan de Bosstraat terug opgehaald worden.

29/10: Givriezel

Op zaterdag 29/10 vindt de griezeligste griezeltocht van Wilsele en omstreken plaats: Givriezel! De givers nemen jullie mee op een superenge reis. Zijn jullie daar klaar voor?

06/11: Boeren en boerinnen

Op zondag 6/11 komen alle boeren en boerinnen samen aan het speeltuintje aan de Bosstraat. Deze boerenstoet gaat daarna de omringende velden verkennen. Het boerenleven is een hard leven, dat zullen alle boeren en boerinnen beamen. Maar het kan soms ook een zalig leventje zijn, dat zullen ze ook allemaal zeggen. We spreken af om 14u aan het speeltuintje aan de Bosstraat. Om 17u mogen alle boeren en boerinnen huiswaarts keren!

13/11: Avatarvergadering

Avatar Aang brengt de kapoenen een bezoekje op zondag 13/11. Enkele hyperintelligente leermeesters zullen jullie de krachten van water, vuur, aarde en lucht aanleren. Kunnen jullie die krachten beheersen? Maak jullie klaar voor een wervelende vergadering. We verwachten jullie om 14u aan het speeltuintje aan de Bosstraat. Jullie mogen om 17 uur aan het speeltuintje aan de Bosstraat opgehaald worden.

19-20/11: Oscarweekend

Hoera! De kapoenen gaan op weekend van 19/11 tot 20/11. Dit weekend zijn we allemaal filmsterren. We rollen een rode loper uit voor de bekendste kapoenen van het land. Op dit weekend worden namelijk de Oscars van Wilsele uitgereikt. Wie zal de Oscar voor Beste Acteur/Actrice in de wacht slepen? Wie zal het beste omgaan met de camera? We verwachten jullie in jullie beste galakleding op zaterdag 19/11 om 11u aan onze eigen lokalen met een goedgevulde buik. Op zondag 20/11 kunnen de filmsterren opnieuw opgehaald worden aan onze lokalen om 12u.

27/11: Mamma Mia

Op zondag 27/11 toveren we de lokalen om tot het warme, zomerse Italië! Op deze Mamma Miavergadering bakken we pizza’s, slurpen we spaghetti bolognese en dragen we een krulsnor. We ontvluchten de koude herfstdagen van België en reizen naar het hete vasteland van Italië om te genieten van de zinderende zon en perfecte pasta’s. We verwachten de Italiaanse kapoenen om 14u aan het speeltuintje aan de Bosstraat. Jullie kunnen om 17u weer naar het bibberende België vertrekken (en opgehaald worden aan het speeltuintje aan de Bosstraat).

Vele groetjes van jullie plezante kapoenenleiding

Yannis, Cas, Kato, Nathalie, Jitse en Jonathan