Ook scouting heeft een kostprijs. Het jaarlijkse lidgeld, de weekends, de zomerkampen en al die kleine extraatjes onder het jaar. Gelukkig zijn er mogelijkheden om (delen van) dit geld te kunnen recupereren. Verschillende mutualiteiten bieden namelijk een terugbetaling aan voor o.a. lidgelden van jeugdbewegingen en het inschrijvingsgeld van zomerkampen. Vraag hierover meer informatie bij uw mutualiteit, want elke mutualiteit heeft hierin een andere regeling.

Meestal moet u voor de terugbetaling een formulier indienen, dat van een handtekening of stempel van (een vertegenwoordiger van) de jeugdbeweging moet worden voorzien. Hiervoor neemt u best contact op met de administratief verantwoordelijke. (administratie@damiaanscouts.be)

Ook sommige bedrijven bieden een terugbetaling aan voor het lidgeld of kampgeld van kinderen van hun werknemers.