Kapoenen

Allerliefste kapoenen,

Het zijn al de allerlaatste maanden van het scoutsjaar (met uitzondering van ons supergeweldige kamp in de zomervakantie natuurlijk)! Er staan nog een hele reeks spetterende activiteiten voor jullie klaar tijdens deze lentemaanden. Ben jij al benieuwd naar al dat leuks? Lees dan hieronder wat wij nog voor jullie in petto hebben!

Op zondag 2/4 draait het allemaal om superhelden. Welke superkrachten hebben jullie? Vuurspuwen? Teleporteren? Vliegen? Op deze zondagnamiddag kan het allemaal! En wie weet staat er wel een schurk om de hoek? Kom het allemaal ontdekken op deze spannende zondagnamiddag. De superhelden krijgen hun eerste opdracht om 14 uur aan het speeltuintje van de Bosstraat. Na alle boeven van Wilsele in de boeien te slaan keren de vermoeide superhelden naar huis om 17 uur aan het speeltuintje van de Bosstraat.

Op zaterdag 8/4 vieren we Pasen! Op deze zaterdagochtend gaan we met onze arendsogen op zoek naar alle paaseitjes die de paashaas mooi verstopt heeft. Kunnen jullie alle chocolade vinden? We spreken af om 10 uur aan het speeltuintje van de Bosstraat. Om 11 uur mogen jullie daar weer opgehaald worden – hopelijk met een mandje vol paaseitjes.

Op zondag 16/4 gaan we alle richtingen uit: binnenstebuiten, achterstevoren en dan nog omgekeerd! We geven al een paar tips op: doe je rechterschoen aan je linkervoet, doe je onderbroek over je jeans aan en wandel altijd achterstevoren! Ben jij nieuwsgierig wat er allemaal zal gebeuren op deze rare, gekke, omgekeerde vergadering? Kom dan om 14 uur aan het speeltuintje van de Bosstraat langs. Na helemaal ondersteboven te zijn van al die gekheid mogen jullie om 17 uur aan het speeltuintje van de Bosstraat opnieuw naar huis keren.

Op zaterdag 22/4 gaan we op uitstap! Joepie! En waar gaan we naartoe? We gaan naar het Provinciedomein in Kessel-Lo! We gaan op pad om de allerleukste speeltuinen van het domein te verkennen. Zijn jullie klaar voor een zaterdagnamiddag die je nooit gaat vergeten? We trekken onze wandelschoenen aan en verzamelen aan parking 4, Domeinstraat 61, 3010 Kessel-Lo om 14 uur. Daar mogen jullie na onze heuse expeditie om 17 uur opgehaald worden.

Op zaterdag 29/4 organiseren de givers van onze scouts hun eigen feestje Radioactive. Wij hebben bijgevolg op zondag 30/4 geen vergadering! Helaas, helaas, maar wij zien jullie graag het volgende weekend weer verschijnen op de scouts!

Jullie leidingsploeg kijkt er al een tijdje naar uit en op zondag 7 mei is het eindelijk zover: vetzakkenvergadering! Wie keert er op het einde van de vergadering het vuilst naar huis? Wij zien graag propere kapoenen om 14 uur aan het speeltuintje van de Bosstraat. Daar kunnen de besmeurde varkentjes om 17 uur weer naar huis keren (om in bad te gaan, eikeba)! Breng zeker reservekleding en een handdoek mee. Hoe vettiger, hoe prettiger!

We zijn al op het einde van het scoutsjaar gekomen, maar we sluiten groots af met groepsdag! Op zaterdag 13/5 trekken we naar het recreatiedomein De Nekker. We vertrekken met de bus om 8 uur ’s ochtends aan het speeltuintje aan de Bosstraat. Om 17 uur keren we terug na een namiddag vol waterpret. Meer info volgt nog via mail in verband met de inschrijvingen. Na onze plons in De Nekker volgt nog een avond vol plezier aan onze lokalen. We organiseren een heuse barbecue om jullie hongerige maagjes te vullen! Ook zal jullie leiding dan een presentatie geven over jullie scoutskamp in de zomer. Heb jij een dringende vraag? Wil jij het thema al te weten komen? Kom dan zeker langs op onze kamppresentatie. Meer info over het uur van onze presentatie volgt nog. Kortom, het wordt een geweldige afsluiter van ons prachtige scoutsjaar samen. Wij hebben er alvast superveel zin in!

Wij kijken uit naar de laatste maanden voor ons zomerkamp. Hebben jullie er ook zin in?

Veel liefs van jullie kapoenenleiding,

Cas, Jitse, Jonathan, Kato, Nathalie & Yannis