April - mei 2024

Beste scoutsvrienden,

In februari en maart was er weer tijd voor veel scouteske vergaderingen: er werd volop gesjord en geravot. Sommige takken hadden al een onvergetelijk weekend, voor sommige staat zo’n fijn weekend nog te wachten.

Eind februari was het ook tijd voor onze jaarlijkse tevredenheidsenquête. Het was fijn om jullie feedback te lezen! We hebben een duidelijker beeld gekregen over bepaalde vraagstukken zoals de papieren Damianer, maar vooral over onze werking. Dankzij de concrete puntjes kunnen we de scoutsbeleving nog beter maken! Hiernaast vermelden we graag nog eens de laatste pagina van elke Damianer. Je vindt er alle communicatieverantwoordelijken per tak terug. Bovendien is elke vraag steeds welkom bij groepsleiding@damiaanscouts.be, we helpen je graag verder!

De Givers bedanken jullie voor de opkomst en goede sfeer tijdens de Giverquiz! Ze hebben ervan genoten en dromen al zachtjes verder van hun buitenlands kamp. Volgend jaar laten ze de quiz weer over aan de Jins.

Met de laatste 2 maanden van het scoutsjaar in zicht, is dit ook direct de laatste Damianer. Niet getreurd, want deze maanden staan bomvol leuke momenten gepland!

Om te beginnen zetten we graag ons laatste evenement even in de kijker: het spikebaltoernooi! Noteer alvast zaterdag 4 mei in je agenda. Supporter of sporter? Beiden zijn welkom om samen te genieten van deze stralende dag. De zondag erna hebben alle takken een normale zondagse vergadering, behalve de Givers.

Een weekje later is het helaas al ons laatste weekend samen: zaterdag 11 mei is het onze slotdag. We maken er samen een fijne afsluiter van in Halve Maan Diest. We verzamelen aan het speeltuintje van De Bosstraat om 8:30u. Daar vertrekken alle leden en leiding samen met de bus. Vervolgens keren we terug naar de scoutslokalen om 17:00u. Dan is het tijd om met iedereen samen (ouders, leden, broers, zussen, sympathisanten...) te genieten van een heerlijke BBQ aan onze scoutslokalen. Het allerbelangrijkste is dat er die avond ook de kampvoorstellingen plaatsvinden en de kampboekjes uitgedeeld worden, zeer belangrijk dus! Er volgt nog een mail met alle nodige informatie in zodat je je kan inschrijven. Hopelijk zien we jullie daar allemaal om het scoutsjaar in schoonheid af te sluiten!

Na de slotdag nemen leden en leiding afscheid tot een blij weerzien op onze kampen (waarvan de data te vinden zijn op onze site onder ‘Kalender’). Gelukkig hebben we nog één evenement in petto om deze lange periode te overbruggen: Dottekes Kermis. Kom in het weekend van 29 en 30 juni genieten van lekkere mosselen of een andere heerlijke maaltijd.

Dan zijn we bij het einde van ons laatste voorwoordje gekomen. Hierbij bedanken we alle leden, ouders en sympathisanten om alle zondagen en evenementen fijne herinneringen te maken. Een welverdiende DANKJEWEL aan onze vzw, die voor ons, de leidingsploeg, altijd klaar staat. Niet te vergeten, alle oud-leiding die nog steeds mee de scouts en onze evenementen ondersteunen. En, last but not least, bedankt aan onze voltallige leidingsploeg, we hebben weer een mooi jaar achter de rug!

Stevige linker,

Ward en Nathalie