Februari - Maart 2024

Beste ouders en scoutsleden,

Samen sloten we 2023 af met een sfeervol Wilsele Winterland. Bedankt om met z’n allen te komen genieten van een jenevertje of chocomelk. Wij vonden het fijn en ontvangen jullie graag volgend jaar opnieuw voor een warme afsluiter.

Dit jaar zijn we alweer goed van start gegaan. Hopelijk hebben jullie allemaal gesmuld van een heerlijk bord spaghetti en wellicht zelfs een groepje drie koningen aan de deur gehad. Alle leden zongen samen maar liefst 1530 euro bijeen! Dit mooie bedrag gaven we aan Betonne Jeugd, voor jongeren in dak- en thuisloosheid. Hier is plaats voor nieuwe kansen en een vertrouwde sfeer voor jongeren die geen aansluiting vinden bij het bestaande jeugdwerkaanbod.

Het was bovendien fantastisch om de leden op zondag bij de scouts te zien, waar we ondanks de koude dagen samen genoten van de frisse buitenlucht. Ook de komende twee maanden beloven weer gezellig te worden.

In februari en maart vinden er heel wat weekends plaats, dus neem het maandblad zeker zorgvuldig door en vergeet je niet in te schrijven. Want dit wil je niet missen!

Op zondag 18 februari gaan de Givers samen met de buurtbewoners de strijd met het zwerfvuil aan! Samen met Zorg Leuven houden ze namelijk een opruimactie in de wijken van Wilsele. Ouders, buurmannen en -vrouwen, vrienden… zijn allemaal welkom om hun steentje bij te dragen tot een mooier Wilsele. We verzamelen rond 14u aan het speeltuintje tegenover De Bosstraat. Hier wordt extra uitleg gegeven en materiaal uitgedeeld. Enkel goed humeur en goede schoenen nodig dus! Alle andere leden hebben die zondagnamiddag een gewone vergadering.

Op zondag 3 maart is het leidingswissel. Dan mixen we de hele leidingsploeg en krijgen jullie voor één keer totaal andere leiding. Om 14u houden we allemaal samen een groepsopening, waar je je leiding voor de komende uurtjes te weten komt. Houd je maar klaar voor de zotste namiddag van het jaar!

Op zaterdag 16 maart gaat de Giverquiz door. Omdat er dit jaar geen Jins zijn, nemen de Givers het graag over. Of je nu een doorgewinterde quizzer bent of gewoon houdt van een gezellig samenzijn, deze avond is voor iedereen! Dus, roep je team bijeen, scherp je brein aan en geniet van een avond vol uitdaging en plezier. Meer info over inschrijven volgt nog.

Als laatste moeten we ook nog jammer nieuws meedelen. Het weekend van 22 tem 24 maart gaan jullie ons moeten missen want dan gaat de leiding op leidingsweekend. Zondag 24 maart is het dus helaas geen scouts. Want ook die fantastische leidingsploeg moet gesoigneerd worden. Geen zorgen, het weekend erna staan we weer paraat om samen een fijne tijd te beleven.

Stevige linker,

Ward en Nathalie