Groepsleiding

Leeftijd:
18+ jaar

De leidingsploeg bestaat uit jonge mensen die in hun vrije tijd zorgen voor sfeer, activiteiten en werking per tak en per groep. Ze doen dat door samen met hun leden te spelen, hen dingen te leren, en met hen onderweg te zijn. Leiding is verantwoordelijk voor de organisatie en het toezicht tijdens scouting. Groepsleiding is leiding die zich extra inzet voor een scoutsgroep, en de takoverschrijdende, of takloze, zaken behandelt. Zij worden verkozen, staan in voor het beheer van de groep en dragen de eindverantwoordelijkheid.

Onze huidige groepsleidingsploeg voor het werkjaar 2023-2024 bestaat uit:

Als groepsleiding zijn ze eindverantwoordelijke voor "het spel van scouting" in onze groep en zitten zij de groepsraden voor. Voorts verzorgen zij ook de communicatie naar de buitenwereld, volgen ze mee de verschillende projecten op, helpen ze bij financiën en administratie en zullen zij steeds de groep vertegenwoordigen op verschillende belangrijke vergaderingen (binnen Scouts en Gidsen Vlaanderen, jeugdwerk Leuven, ...).

De groepsleiding is te contacteren via groepsleiding@damiaanscouts.be.